pondělí 26. října 2009

Cheesecake

Na dort potřebujeme

cca 140g máslových sušenek,
60 g másla,

cca 600 g smetanového sýra (riccoty, mascarpone, popř. Lučiny; můžeme použít i jejich směs, já jsem použila kelímek mascarpone a kelímek ricotty),

1 kelímek zakysané smetany + zakysaná smetana na potření dortu (není nutná),

3 vejce,

150 g moučkového cukru (můžete dát i víc, ale mě tohle množství přišlo tak akorát),

1 vanilkový cukr, nebo ještě lépe vanilku (já mám sušenou, ale čerstvý lusk by byl nejlepší),
šťáva a kůra z půlky malého citronu.

Na "omáčku" je třeba

250 g mraženého (nebo čerstvého) ovoce,

lžička kukuřičného škrobu,
cukr na doslazení ovocné omáčky.

Nejrychlejší je příprava v kuchyňském robotu. Sušenky rozdrtíme a promícháme se změklým máslem. Vzniklou směs upěchujeme na dno kulaté dortové formy (průměr 24cm; pokud nemáme postačí jakýkoli vyšší pekáček, akorát se pak dort hůře krájí) a dáme na 10 minut péct při 180°C.
Sýry a smetanu ušleháme s cukrem a vejci, nezapomeneme přidat vanilku, citronovou kůru a šťávu. Vzniklou směs necháme chvilku odstát (můžeme ochutnat a případně přisladit).



Směs nalijeme na sušenkový korpus a dáme na půl hodiny do na 180°C vyhřáté trouby (nepoužívat horkovzduch). Aby cake na povrchu nepopraskal, můžete do trouby přidat pekáček s vodou. Během této půlhodinky troubu neotvíráme. Po uplynutím půlhodiny pečlivě cake hlídáme a až začnou okraje mírně zlátnout až hnědnout, vypneme troubu, otevřeme dvířka a necháme dort postupně chladnout.
Když je vlažný, popř. úplně vychladlý, je dobré dát ho ještě tak na půl hodinky do chladu (bude se lépe krájet; já jsem to nevydržela a vizuální dojem nebyl 100%). Kdo chce, potře ještě předtím dort zakysanou smetanou.
Mezitím si můžeme nachystat omáčku, ale není to nutné, dort je vynikající i samotný. Rozvaříme ovoce, můžeme podlít troškou vody, osladíme cukrem a přidáme škrob rozmíchaný v trošce vody. Vaříme do zhoustnutí.
Cheesecake podáváme přelitý ovocnou omáčkou. Budete se oblizovat až za ušime. Rozhodně doporučuji vyzkoušet.




Žádné komentáře:

Okomentovat