neděle 23. listopadu 2008

"Pravé" italské tiramisu jak ho dělám já

Nachystáme si

4-5 žloutků (někdo používá i celá vejce),
4-5 lžic cukru (nejlépe moučka), záleží, jak to chcete sladké,
2 kelímky mascarpone,
cca 300g cukrářských piškotů,
amarreto (já věšinou nemám, tak dávám rum),
silné presso (nebo prostě jakékoliv rozpustné kafe, cca 2 šálky),
ovoce,
hořké kakao.



Žloutky utřeme dotuha s cukrem. Poté vmícháme mascarpone a šleháme, až je krém hladký. Do pressa přidáme likér dle chuti. Cukřáskými piškoty namočenými v rumové kávě vyklademe dno vhodné nádoby. Na piškoty navrstvíme část krému (já obvykle mám dvě vrstvy piškotů a dvě krému). Pokud chceme, poklademe krém kousky ovoce.



Pokračujeme s další vrstvou piškotů a krému. Hotové tiramisu zaprášíme hořkým kakaem a dáme do ledničky ztuhnout.



Po cca 2-3 hodinách můžeme servírovat.


5 komentářů:

  1. a nemáte strach z těch syrových vajec?

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní06.02.11 8:39

    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat na kolik kousků vyjde Tiramisu s těmi dvěma kelímky mascarpone? Jinak super nápad s těmi jahodami, určitě zkusím...

    OdpovědětVymazat
  3. Dobry den, to se da tezko rict, ale pocitam 6-8kousku (vetsich), nebo 12 tencich.

    OdpovědětVymazat
  4. do Tiramisu přece ovoce nepatří:-(

    OdpovědětVymazat
  5. A prave proto se ten recept jmenuje "Pravé" italské tiramisu jak ho dělám já

    OdpovědětVymazat