středa 21. prosince 2011

Linecké cukroví aneb Vánoční klasika

Podařilo se mi ztratit recept po babičce, takže jsem se rozhodla důvěřovat internetu a našla jsem recept na prý nejlepší linecké od paní Heleny. Recept na těsto jsem si tedy vypůjčila a finální úpravy proběhly už podle toho, jak jsme doma zvyklí.

Na dva plechy potřebujeme
210 g hladké mouky, 
140 g másla, 
70 g cukru moučka, 
1 sáček vanilkového cukru, 
2 žloutky, 
1 lžičku citronové šťávy, 
marmeládu na potření, 
rum (nemusí být),
moučkový cukr na posypání a/nebo čokoládovou polevu na zdobení.

Na vál prosyjeme mouku, přidáme cukr, žloutky, změklé máslo (pokud nemáte změklé, tak ho nastrouhejte, nebo nakrájejte na drobné kousky), citronovou šťávu a dobře propracujeme. Zabalíme do folie a necháme minimálně 2hodiny odležet v ledničce.
Z odleženého těsta vyválíme asi 4mm plát a vykrajujeme tvary dle libosti (já kytičky + stejný počet kytiček s dírkou a srdíčka). Pečeme při 150°C dokud není cukroví zespodu růžové. Pokud dělám cukrované linecké, tak dírkované dílky si ješte zatepla pocukruju moučkovým cukrem.
Na spojení lineckého si rozehřeju marmeládu, popř. směs marmelád s rumem (pokud jsou zrníčka, např. v malinové, tak propasíruji), potřu spodní díl a spodek vrchního dílu a spojím. Poté ještě do dírky v lineckém naliju marmeládu (proto je dobré ji rozehřát, protože se s ní pak lépe pracuje). Cukrované linecké je tímto hotové a stačí jen dát odležet. Pokud dělám zdobené čokoládou, tak po slepení je ta pravá chvíle dozdobit čokoládou.

Žádné komentáře:

Okomentovat