sobota 28. března 2009

Závodní pizza bez kynutí podle Luci

Na dvě pizzy o průměru cca 32cm potřebujeme

na těsto250g hladké mouky (nebo 100g celozrnné a 150g hladké)
150ml vody

1 kostka droždí
1 zarovnaná lžička cukru
1 zarovnaná lžička soli
2 lžíce olivového oleje


náplň např.rajčatové pyré (např.
Valfruta), na jednu pizzu cca 6lžic (na dvě pizzy mi vystačilo to nejmenší prodávané balení)
pizza koření (nebo bazalka, oregano)
šunka, slanina, různé druhy sýrů, žampiony, brokolice,

dobrá je taky tzv. pivní pizza
slanina, cibule, česnek, pizza koření (ano, žádné pyré, ale opravdu hodně středně prorostlé slaniny, ať není pizza suchá)
Troubu předehřejeme na 250°C (kdo má program pizza, použije ten).
Těsto na pizzu jsem dělala v tyčovém robotu od Moulinexu, ale samozřejmě lze i ručně. Do velké sekací nádoby (dělala jsem pomocí sekacího, ne hnětacího nástavce) nalijeme vlažnou vodu, olej, přidáme cukr, sůl a rozdrobené kvasnice. Trošku promixujeme. Přidáme mouku a hněteme, než se vše spojí.
Těsto dáme na pomoučený vál, zaprášíme moukou a rozdělíme na dvě porce. Přímo (bez kynutí) uděláme placku a přeneseme na plech (já jsem použila speciální dírkovaný plech na pizzu, k dostání např. v Intersparu za cca 129Kč).

Povrch pizzy potřeme rajčatovým pyré, posypeme kořením a pak už je to jen na fantazii, obsahu ledničky a naší chuti.
Plech s pizzou dáme nejprve cca na 3minuty přímo na dno trouby (ano, žádný rošt); pizza rychle nakyne. Pak ji přendáme na rošt a dopečeme (netrvá to dlouho, tak pozor, ať ji nespálíte).

před


3 komentáře:

  1. Ano ano, pizza podle luci je prostě evergreen...

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem ji objevila teprve včera a neodolala jsem. A ještě mockrát neodolám.

    OdpovědětVymazat
  3. Většinou nemám čas na kynuté těsto, proto dávám tomuto receptu 1*. Těsto je velmi rychle udělané i bez robotu a za 3 min. v troubě opravdu krásně nakynulo. Moc jsme si pochutnali. Děkuji za recept. Eva

    OdpovědětVymazat