sobota 23. srpna 2008

Obývací pokoj v zelené a hnědé

S obývákem to bylo jednoduché. Vždycky se mi líbila jemně zelená výmalba a muž se nevzpíral, takže základ byl dán. Nábytek jsme chtěli co nejjednodušší. Původní představa byla dvě rovnoběžné linie skříněk. Bohužel skříňky, které jsme si vybrali, neměli dostatečnou nosnost pro naši televizi, takže místo skříňky musel být TV stolek. Za druhé máme docela dost knížek a hlavně jich ještě hodně přibude, takže druhá podmínka byla velká, resp. rostoucí knihovna.
Největší potíž byla s výběrem sedačky. Barva byla víceméně daná už na začátku, nějaký přírodní světlý odstín. Nechtěli jsme žádnou babuchatou sedačku, nic vzorovaného, oblého, buclatého. Látkovou, hranatou, ne rohovou, ale s velkým taburetem. A samozřejmě musela být pohodlná, aby se na ní jak dobře sedělo, tak válelo. A právě ta poslední podmínka byl nejtěžší. Tedy ještě jedna - koupě nás nesměla finančně zruinovat. Z rozpočtu bylo vyčleněno cca 25000.-. Takže na sedačku od Polstrinu apod. jsem musela zapomenout :( Třeba někdy příště. Prošmejdila jsem spoustu stránek výrobců a prodejců sedaček, až jsme si ujasnili, co přesně chceme a pak jsme vyrazili hledat.
Bohužel se ukázalo, že spousta sedaček dobře vypadá, ale nejsou pohodlné. Buď mají moc hluboký sedák, nebo naopak málo hluboký a nejčastější nešvar z našeho pohledu je nízká zádová opěrka. V mé oblíbené Ikey jsem měla dokonce dva favority - Mysinge a Tylosand , ale prošli jen na 50% (já je chtěla, můj ne). Projeli jsme Kiku, Nejči, menší prodejny, větší a nikde nic. Nakonec jsem jednou cestou domů potkala před jedním domem dodávku Sedaček Duha.
Tak jsme tam vyrazili a našli ji. Sedělo se na ní skvěle, zádová opěrka vysoká, jednoduchý design, úžasně široké opěrky na ruce. Jediný problém byl, že výrobce standardně nenabízel to, co jsme chtěli, tj. 3sedák určitých rozměrů + velký taburet. Vybrali jsme si tedy látku a v prodejně zanechali naše požadavky, které byli odeslány výrobci, zda a za kolik by nám ji vyrobil. Celková cena nás příjemně překvapila - 21000.- (já vím, že to určitě není doživotní kvalita, ale zatím nám to bohatě postačuje a až přestane, uvidíme). Doba dodání cca 5 týdnů. Nakonec to bylo o pár dnů dřív. Za normálních okolností bychom se radovali, ale když nám volali, že sedačka je na skladě, obývák stále fungoval jako skladiště pro kuchyňské vybavení, knihy atd. Takže jsme zorganozovali akci blesk a během jednoho odpoledne přestěhovali všechny krabice do ložnice. Ještě v deset večer jsem byla na kolenou a na parkety, které nám krásně poškrábali stěhováci pana R. (proč ne, jejich to není, že?), jsem aplikovala polish (změna znatelná, ale škrábance nezmizely).
Co se nábytku týče, Ikea to jistí aneb sólo pro Bestu a Billy. Konferenční stolek, skříňky a TV stolek jsou ze série Besta/Inreda, knihovna série Billy (zatím jen jedna, ale brzy dokoupíme další).
V současné době nám ještě chybí koberec pod konferák - už máme favorita u našich severních sousedů, je krásný, heboučký a chlupaťoučký :); něco nad sedačku, zbytek knihovny a světlo.

Takhle to vypadalo po vymalování a odstěhování většiny krabic.


Už trochu zabydlenější (ať to fotím, jak to fotím, nemůžu trefit barvu stěn, ani na jedné fotce to není úplně ono)






Knihovna slouží jednak jako knihovna, jednak jako odkladiště na blbinky, které je mi líto vyhodit (ale léčím se)


Nákupní seznam (kromě sedačky všechno Ikea):
knihovna Billy cca 990.-
TV stolek Besta Jagra cca 2990.-
dlouhá spodní skříňka cca 1970.-
krátká spodní skříňka cca 1060.-
horní skříňky cca 3580.-
konferenční stolek Linnarp cca 1990.-
sedačka Bahama cca 21000.-

Celkem cca 34000.-

1 komentář:

  1. Ahoj,
    moc krasné, hlavně ty zelené polštáře, prosím odkud jsou. Nemohla jsem věřit vlastním očím, protože je znám ze seriálu Teorie velkého třesku, už tam se mi moc líbili. Prosím, napiš mi na Heave(zavináč)centrum.cz
    Hana Poláková

    OdpovědětVymazat